Suzuki Swift Hra začíná
Seznamte se s novým Swiftem, autem, které posouvá zábavu z řízení na novou úroveň. Svým hravým designem, dynamickými jízdními vlastnostmi a živým motorem Vám vykouzlí úsměv na tváři, až si za jeho volantem připomenete, jak zábavná může být jízda v autě.
Jakmile se dotknete volantu nového Swiftu, život se stane hned veselejším. Snadné ovládání a schopnost hbitě se proplétat provozem Vám přinesou radost z každého ujetého kilometru. Jízda se Swiftem je tak příjemná, že se Vám z něj ani nebude chtít vystupovat.
Energicky hravý nový vzhled
Nový Swift se odpoutává od designérských konvencí minulosti a přichází s nápadným designem karoserie, který zdůrazňuje radost z řízení. Má zaoblené boční partie, 16palcová leštěná kola ve vystouplých blatnících a zaoblenou, leskle černou masku chladiče, která vypadá tak hladově, jako by chtěla pojídat silnici před sebou. Každý detail je vyzývavý a sděluje světu, že víte, jak si užít život.
Každý se za ním otočí
V ulicích Swift okamžitě vyčnívá z davu. Hladké linie, masivní zadní nárazník a sportovní proporce vzhledově zdůrazňují obratnost a dynamiku tohoto vozu. V noci toto kouzlo podtrhuje unikátní design světel s trojrozměrným světelným podpisem v koncových světlech i předních světlometech.
Kokpit zaměřený na řidiče
Interiér Swiftu vyznává styl kokpitu. Je navržen tak, aby podpořil radost z řízení. Všechny ovladače, které za jízdy potřebujete, jsou snadno v dosahu a palubní deska se elegantně obtáčí kolem místa řidiče. Dvoubarevné provedení kabiny podtrhuje její sportovní pojetí.
Přístrojový štít
Stylový, sportovně pojatý přístrojový štít obsahuje LCD displej palubního počítače, který Vám přehledně zobrazuje nejdůležitější údaje, jako jsou průměrná a aktuální spotřeba paliva, dojezd, rychlostní omezení nebo varování bezpečnostních a asistenčních systémů.
Kokpit zaměřený na řidiče
Interiér Swiftu vyznává styl kokpitu. Je navržen tak, aby podpořil radost z řízení. Všechny ovladače, které za jízdy potřebujete, jsou snadno v dosahu a palubní deska se elegantně obtáčí kolem místa řidiče. Dvoubarevné provedení kabiny podtrhuje její sportovní pojetí.
Přístrojový štít
Stylový, sportovně pojatý přístrojový štít obsahuje LCD displej palubního počítače, který Vám přehledně zobrazuje nejdůležitější údaje, jako jsou průměrná a aktuální spotřeba paliva, dojezd, rychlostní omezení nebo varování bezpečnostních a asistenčních systémů.
Přední sedadla
V designu předních sedadel se odráží unikátní charakter Swiftu. Zesílené polstrování v oblasti ramen a boků zvyšuje pohodlí řidiče a spolujezdce, ale také dodává sedadlům sportovnější vzhled. Výsledný efekt je dále podpořen geometrickým vzorem textilního čalounění.
Audiosystém s 9palcovým displejem
Displej audiosystému je umístěn ve vyvýšené poloze nad prostřední částí palubní desky. V zájmu co nejlepší čitelnosti a snadného ovládání je mírně natočen k řidiči. Displej umožňuje nastavit obsah dle preferencí řidiče a slouží také k zobrazení informací navigačního systému a obrazu zadní parkovací kamery.
Audiovizuální funkce
AM/FM/DAB tuner
Bluetooth® (pro bezdrátové hands-free telefonování a přehrávání hudby)
USB port (pro přehrávání audiovizuálního obsahu a nabíjení)
Displej zadní parkovací kamery
Propojení s telefonem přes USB nebo WiFi®
Apple CarPlay
Android Auto™
Zobrazení provozních údajů o vozidle
Díky propojení displeje s vozidlem umožňuje dotykový displej zobrazit v reálném čase nejrůznější provozní údaje, mezi které patří aktuální spotřeba paliva, průměrná spotřeba paliva, dojezd, toky energií v mild-hybridním systému SHVS a různá varovná hlášení.
Klimatizace
Swift v provedení Elegance je vybaven klimatizací s digitálním ovládacím panelem a automatickým udržováním nastavené teploty. Provedení Comfort a Premium mají digitální ovládací panel klimatizace a manuální nastavení rychlosti větráku a směřování vzduchu.
USB konektory
Všechny varianty jsou vybaveny automobilovým 12V nabíjecím konektorem a USB konektorem pro propojení s multimediálním systémem. Provedení Elegance a Premium mají přídavné USB konektory pro nabíjení přenosných zařízení Zobrazení provozních údajů o vozidle (typ A 2,4 Ah, typ C 3,0 Ah).
Připravte se na hru
Jízda se Swiftem je zábavná. Dostatek úložného prostoru a odkládacích přihrádek Vás zbaví starostí s tím, kam uložit všechny drobnosti, které si vezete s sebou.
Vybavení interiéru
Díky pohodlným sedadlům a bohaté výbavě je každá cesta se Swiftem příjemná. Připraveny jsou úložné prostory pro odložení drobných předmětů bezpečně a snadno v dosahu, stejně jako držáky na kelímky a láhve s Vašimi oblíbenými nápoji.
- Schránka před spolujezdcem
- Přihrádka ve středové konzoli
- Držáky na nápoje před řadicí pákou
- Kapsa v předních dveřích
- Držák na nápoje za předními sedadly
- Držák na nápoje v zadních dveřích
Zavazadlový prostor
Prostor pro zavazadla má široký vstupní otvor zasahující hluboko do nárazníku, což usnadňuje nakládání a vykládání. Zadní sedadla dělená a sklopná v poměru 60/40 umožňují zvětšit prostor na zavazadla dle potřeby.
Hra začíná
Výkon a touha bavit se
Ohromující vzhled Swiftu je doplněn výkonem, který každou cestu promění v zábavné a vzrušující nové dobrodružství. Ať už ho používáte na dojíždění, nákupy, víkendové výlety, nebo klidné silniční výpravy, poskytuje jízdní zážitek, který Vás bude lákat vydat se znovu na cestu.
Motor
Nový 1,2litrový benzinový motor kombinuje mimořádně nízkou spotřebu paliva s působivým točivým momentem v nízkých otáčkách, který Swiftu dodává hbitou odezvu při zrychlování. Je také vybaven řadou pokročilých funkcí, které pomáhají snižovat emise škodlivin.
Převodovka
Pětistupňová manuální převodovka ve Swiftu snižuje spotřebu paliva a zlepšuje využitelnost výkonu díky odstupňování převodů, které je optimalizované na míru vlastnostem motoru. Řazení je hladké a citlivé, vyžaduje pouze lehké dotyky pro zařazení převodu. Kromě toho je k dispozici také automatická převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT), která uspokojí řidiče, jimž vyhovuje jízda bez řazení.
SHMild-hybridní systém SHVS pro lepší hospodaření s energií
Lehký, kompaktní mild-hybridní systém SHVS u Swiftu odráží ekologicky zodpovědný přístup Suzuki k navrhování aut. Zahrnuje integrovaný startér-generátor (ISG) a vysoce výkonnou lithium-iontovou baterii s vynikajícími parametry nabíjení a dodávky energie.
1. Automatické vypnutí motoru
Předchází zbytečnému spalování benzinu
Když zastavíte na křižovatce nebo v zácpě, motor se automaticky vypne, aby šetřil palivo.
2. Restart motoru
Elektromotor startuje spalovací motor
ISG slouží jako startér, který tiše a rychle nastartuje spalovací motor.
3. Rozjezd z místa a zrychlování
Elektrická podpora při akceleraci*
ISG se zapojí jako elektromotor, který svým výkonem pomáhá spalovacímu motoru zrychlovat a tím šetřit palivo.
4. Jízda ustálenou rychlostí
Dobíjení baterií
ISG využívá dle potřeby část výkonu spalovacího motoru k dobíjení startovací olověné i hybridní lithium-iontové baterie.
5. Zpomalování
Rekuperace energie při brzdění
ISG přeměňuje kinetickou energii zpomalování na elektřinu, kterou se dobíjí baterie.
* Elektromotor může podporovat akceleraci při splnění těchto podmínek:
- otáčky spalovacího motoru dosahují 4000 a méně;
- je sešlápnutý plynový pedál;
- lithium-iontová baterie je nabitá nad minimální potřebnou úroveň;
- teplota baterie se nachází v pracovním rozsahu;
- spalovací motor je zahřátý;
- v převodovce je zařazená rychlost a spojkový pedál není sešlápnutý.
Platforma HEARTECT
Pevný rám s mírně zakřivenými podélnými nosníky zvyšuje tuhost karoserie, promyšlená konstrukce s minimálním množstvím spojů snižuje hmotnost a účinně pohlcuje energii nárazu. Díky tomu Swift vyniká při zrychlování, zatáčení i ochraně posádky.
Přední a zadní zavěšení kol
Zavěšení kol poskytuje Swiftu pohodlnou jízdu s vynikající přilnavostí k silnici, stabilitou a ovladatelností. Uchycení stabilizátoru s technologií New Teflon™ snižují tření, což pomáhá zvýšit odolnost proti bočním náklonům karoserie, zlepšit pocit z řízení a zpevnit postavení kol vůči vozovce při zatáčení.
AllGrip AUTO
AllGrip AUTO je ideálním řešením pohonu všech kol pro řidiče, který potřebuje mít jistotu na kluzké silnici nebo ve sněhu. Základem je viskózní spojka, která zajišťuje plynulé připojení zadních kol ve chvíli, kdy ta přední začínají ztrácet trakci.
Viskózní spojka
Viskózní spojka je typ hydraulické spojky s vysoce viskózním silikonovým olejem, která se nachází před zadním diferenciálem. Jakmile nastane odchylka v rychlosti otáčení mezi předními a zadními koly, střihový efekt vyvolaný protočením kol začne zahřívat silikonový olej a způsobí jeho roztažení. Tlak vzniklý roztahováním silikonového oleje vyvolá sepnutí vícelamelové spojky, která přenáší točivý moment na zadní kola.
BEZPEČNOST
Nabitý pokročilými technologiemi
Jízda je ještě zábavnější, když víte, že jste Vy i Vaši pasažéři chráněni nejmodernějšími technologiemi v oblasti bezpečnostních a asistenčních systémů. Nový Swift jich má požehnaně a pracují ve dne i v noci, aby Vám pomohly zůstat bdělými a Vy jste se mohli bezpečně dostat do cíle. Ačkoli neexistuje nic, co by stoprocentně nahradilo bezpečné a odpovědné řidičské návyky, tyto pokročilé technologie Vám mohou pomoci zůstat soustředěni a připraveni reagovat na nejrůznější nečekané dopravní situace.
Schopnost kamer a senzorů detekovat překážky, pruhy a dopravní značky je omezená. Nespoléhejte se, prosím, pouze na tyto systémy. Vždy řiďte bezpečně. Bezpečná vzdálenost mezi vozidly se liší v závislosti na rychlosti jízdy.
Systém nouzového brzdění (DSBS II – Dual Sensor Brake Support II)
Při jízdě Swift současně využívá dvojici senzorů – monokulární kameru a radar, které rozpoznávají ostatní vozidla, motocykly a chodce ve směru jízdy a blížící se z boku. V případě hrozící srážky je řidič upozorněn vizuálním a zvukovým varováním. Pokud řidič brzdí nedostatečně intenzivně, brzdový asistent automaticky zvýší účinek brzd, aby pomohl zpomalit vůz. Jestliže je pravděpodobnost srážky ještě vyšší, systém začne brzdit automaticky, aby snížil intenzitu nárazu a závažnost škod.
Situace, které DSBS II rozpozná
Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)
Adaptivní tempomat snižuje únavu řidiče na dlouhých cestách. Pro snadnější dodržování rychlostních omezení je propojen se systémem rozpoznávání dopravních značek. Adaptivní tempomat se zapíná jedním stiskem tlačítka na volantu. Když je aktivní, sleduje provoz před vozem pomocí milimetrového radaru a monokulární kamery, kterými měří odstup od ostatních vozidel. Adaptivní tempomat automaticky zrychluje a zpomaluje tak, aby udržel nastavený bezpečný odstup. Pokud je cesta volná, udržuje adaptivní tempomat rychlost jízdy nastavenou při spuštění tempomatu. (U modelů s automatickou převodovkou se adaptivní tempomat deaktivuje při zastavení. U modelů s manuální převodovkou se sám deaktivuje, když rychlost klesne přibližně na 30 km/h).
1. Jízda ustálenou rychlostí
Pokud vpředu nejede jiné vozidlo, automaticky se udržuje rychlost nastavená řidičem.
2. Automatické zpomalení
Vůz plynule zpomalí tak, aby srovnal rychlost s vozidlem jedoucím vpředu.
3. Jízda sníženou rychlostí
Rychlost jízdy je dočasně snížena tak, aby se shodovala s pomalejším vozidlem jedoucím vpředu.
4. Automatické zrychlení
Pokud vozidlo jedoucí vpředu uvolní jízdní pruh a situace to dovolí, Swift automaticky zrychlí na původní nastavenou rychlost
Asistent udržování v jízdním pruhu (LKA – Lane Keep Assist)
Když je adaptivní tempomat aktivní, LKA pomáhá řidiči držet se uprostřed jízdního pruhu. Systém také umí rozeznat okolní vozidla, silniční značení a dočasné bariéry při průjezdu stavbou nebo překážky nacházející se nebezpečně blízko jízdní dráhy. Asistencí řízení umožňuje udržovat bezpečnou vzdálenost od překážek.
Systém udržování v jízdním pruhu (LDP – Lane Departure Prevention)
LDP za jízdy sleduje značení na silnici a vypočítává správný směr jízdy. Pokud se vůz začne přibližovat k okraji jízdního pruhu z důvodu nepozornosti řidiče, systém varuje řidiče zvukovým signálem a vibracemi volantu. Pokud systém zjistí, že je vyjetí z jízdního pruhu vysoce pravděpodobné, pomůže řidiči stočit vůz zpátky doprostřed pruhu.
Automatické přepínání dálkových světel (HBA – High Beam Assist)
Při jízdě s dálkovými světly se světlomety automaticky přepnou na potkávací světla, jestliže se v protisměru objeví jiné vozidlo nebo řidič vjede do dobře osvětlené oblasti. Až to situace dovolí, světlomety se automaticky přepnou na dálková světla. (Tento asistent funguje při rychlosti nad 40 km/h.)
Systém rozpoznávání dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition)
Symboly rozpoznaných dopravních značek se zobrazují na displeji palubního počítače. Pokud řidič překročí rychlostní limit, symbol se rozbliká, a jestliže jízda nad povolenou rychlost pokračuje, spustí se varovný zvukový signál.
Poznámka: S ohledem na rozmanitost značek v různých státech nemusí být všechny značky TSR rozpoznány.
Systém sledování mrtvého úhlu (BSM – Blind Spot Monitor)
BSM používá radarové senzory v zadním nárazníku, které sledují vozidla nacházející se nebo vjíždějící do mrtvých úhlů na obou stranách vozu. Když se v mrtvém úhlu objeví vozidlo, rozsvítí se kontrolka ve zpětném zrcátku na příslušné straně. Pokud řidič v této situaci dá směrovkou znamení o změně pruhu, kontrolka se rozbliká a spustí se varovné pípání.
Systém sledování pohybu za vozem (RCTA – Rear Crossing Traffic Alert)
RCTA je doplňková funkce radarů v zadním nárazníku, která při couvání z parkovacího místa sleduje případná vozidla blížící se ze stran. Řidiče na jejich přítomnost upozorní.
Systém sledování pozornosti řidiče (DMS – Driver Monitor System)
Kamera zabudovaná do palubní desky sleduje oči a obličej řidiče. Pokud systém zaznamená, že je řidič unavený, usíná nebo nesleduje provoz před sebou, spustí zvukové varování a zobrazí varovnou zprávu na displeji palubního počítače.
Upozornění na únavu
Když systém při rychlosti nad 65 km/h díky změně četnosti mrkání a zívání rozpozná únavu řidiče, zobrazí se varování s výzvou k bezpečnostní přestávce. Zpráva na displeji palubního počítače je doplněna o zvukový signál.
Varování při mikrospánku
Pokud řidič usíná a při rychlosti nad 65 km/h jsou jeho oči zavřené delší dobu než určitý bezpečný čas, zobrazí se varování s výzvou k bezpečnostní přestávce. Zpráva na displeji palubního počítače je doplněna o zvukový signál.
Varování při nepozornosti
Když systém zaznamená, že se řidič při rychlosti nad 20 km/h dívá stranou delší dobu než určitý bezpečný čas, spustí se zvukový signál a na displeji palubního počítače se zobrazí varovné hlášení.
Přední a zadní parkovací senzory
Ultrazvukové senzory v předním a zadním nárazníku sledují překážky okolo vozu a upozorňují na ně varovným pípáním.
Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill hold control)
Před rozjezdem ve stoupání systém po dobu zhruba dvou sekund brání vozu v pohybu dozadu, aby měl řidič dostatečný čas přesunout nohu z brzdového na plynový pedál.
eCall
V případě vážné nehody systém eCall automaticky pošle záchranným složkám zprávu o poloze vozu. Systém se aktivuje automaticky, když senzory ve voze zaznamenají nehodu, nebo ho cestující mohou aktivovat ručně stisknutím tlačítka SOS.
O co máte zájem?
Chcete více informací k vozu Suzuki Swift Hybrid?
Pokračujte na webové stránky výrobce Suzuki a prozkoumejte bližší informace o vozidle Suzuki Swift Hybrid.